מגמות העיצוב שיעשו לנו את שנת 2017!

המעצבת מיכל האן מסכמת את המגמות בתחום העיצוב בשנה החולפת. וגם, קבלו את הטרנדים החמים הצפויים לנו בשנת 2017

 

מעבר למגדלים

המעבר מבתים פרטיים אל מגדלי היוקרה הוא משב רוח שמלווה ומאפיין תמורות עולמיות בכלל ואת מדינת ישראל בפרט.

 

המגדלים החדשים מתוכננים בקפידה, הדיירים יכולים ליהנות מדירות מרווחת ומוקפדות הממוקמות בנוחות בתוך מגדל, המעניק את מלוא הפסיליטיס שרק ניתן לחלום עליו. מחדר כושר, בריכה וספא מפנק, דרך חדרי לובי מעוצבים ושומר בכניסה ועד לנוף המשכר הנשקף מקירות הזכוכית מהרצפה ועד לתקרה.

 

מיותר לציין שתכנון המגדלים עבר גם הוא מהפכה בשנים האחרונות ושודרג לצרכי הדיירים עד לפרטים הקטנים, כגון אזורי כביסה והשלכת אשפה קומתיים.

 

מעבר למגדלי יוקרה, טרנד עולמי.  צילום: עמית גרון 

 

שנת 2016 הייתה שנה מרגשת מבחינת עיצוב ישראלי ועולמי.

שנה שבה הפשטות והניקיון קיבלו את מקומם הטבעי. האדריכלות הינה על-זמנית, נקייה וחפה מגחמות, וכשהיא כזאת ניתן לשלב פריטים נינוחים והרמוניים המעניקים את האווירה והעיצוב בכל דירה מבלי לעשות שינויים דרסטיים ויוצאי דופן המצריכים זמן וכסף.

 

חללים פתוחים 

האדריכלות המשיכה לתמוך בחללים ציבוריים פתוחים,  כגון סלון, מטבח ופינת אוכל בחלל משותף פתוח וחללים פרטיים נפרדים. התכנון הפתוח מאפשר תחושה של מרחב וזרימה גם בחללים ובדירות קטנות יותר. מעבר לכך, החללים הפתוחים מאפשרים אינטראקציה וחיבור בין השוהים בהם, כגון שיח וקשר עין בין המטבח לבין הסלון, או בפינת האוכל.

 

חללים פתוחים המאפשרים אינטראקציה לשוהים בהם. צילום: עמית גושר

 

חומרים וצבעים

שנת 2016 שמרה על המקורות גם בחומרים ובצבעים, תוך שילוב בין חומרים טבעיים לחומרים חדשים המתפתחים בטכנולוגיות מתקדמות. 

 

המראה עדיין משלב בין הישן לחדש, בין חומרי האדמה האבן והעץ לבין הזכוכית המתכת על שלל סוגיה והבטון . הצבעוניות אופיינה במנעד שבין לבן ואפור, בדגש על גוון ומרקם של בטון. הניטרליות של הבטון התאימה לקבלת שלל גוונים נוספים בין אם הם מונוכרומטיים ובין אם מקשת הצבעים הרחבה.

 

חומרים טבעיים וחומרים חדשים, צבעוניות במנעד של לבן ואפור. צילום: עמית גושר

 

בתחום הריהוט

גם בשנת 2016 המשיכה מגמה של שילוב טקסטיל מחומרים טבעיים. הצבעוניות עדינה ולא בועטת. הרטרו צבר תאוצה כיוון שהוא מתאים לאקלקטיות בגאומטריות שלו ועדיין לא משתלט על החלל במסיביות יתרה.

 

 

 שילוב טקסטיל מחומרים טבעיים, צבעוניות עדינה ולא בולטת.  צילום: עמית גושר

 

חיפויי קיר

הצורניות והגאומטריות של צורות המשיכו לקשט את ביתנו בשנת 2016 בכל הגוונים החומרים והצורות. מכריות נוי, שטיחים ואקססוריז, דרך תמונות האומנות ועד לתפקיד הראשי של POWERWALL לחיפויי הקיר היוצר עושר צורני רב, עם הדפסים וצורניות תלת מימדית של הגאומטריה על שלל גווניה.

 

POWERWALL - חיפוי קיר היוצר עושר צורני רב.  צילום: עמית גושר

 

התחזית לשנת 2017

אנו עומדים בפתח שנה חדשה מרגשת ומרתקת.

המגדלים משלבים גם את הצעירים יותר שמבקשים לגור במרכז העניינים וקרוב למקומות העבודה וגם זוגות מבוגרים יותר שהתפנו ממלאכת גידול הילדים ויכולים כעת ליהנות מהפסיליטיז שיש לעיר הגדולה ולמגדלי היוקרה להציע.

 

מבחינת אדריכלות, תכנון החללים הציבוריים כחלל אחד פתוח ומרווח ילווה אותנו גם ב- 2017. בחללי הבית אנו נראה ביטוי בשני חללים מרכזיים ומפתיעים, המטבח וחדר הרחצה. הדגש כאן הוא על פונקציונאליות, ניצול מקסימלי של השטח ההולך ומצטמצם ועיצוב בלתי מתפשר. מי שיעברו את השינוי המרבי בשנה הקרובה יהיו חדרי הרחצה שיקבלו טיפול אדריכלי עם מראה מינימליסטי ופונקציונלי עם אריחי חיפוי גדולים הנותנים תחושה של חלל גדול וגבוה יותר.

 

"הכנסת" חדר הרחצה לחדר ההורים על ידי מחיצות זכוכית גם הוא טיפול אדריכלי שנראה בחדרי הרחצה השנה. מחיצות הזכוכית מאפשרות ליחידת ההורים מראה של יחידה שלמה ומפנקת.

 

 

 

 הכנסת חדר רחצה ליחידת ההורים עם מחיצות זכוכית.  צילום:עמית גושר

 

צבעים וחומרים

על פי התחזיות של צבע, נראה כי השנה נטבול בירוק. רגע לפני שאנו נבהלים ובורחים כדאי לנו להיזכר שהגוון הירוק מגיע אלינו מהטבע ורצוי וכדאי שנכניס אותו הביתה. אם זה בדמות צמחייה חיה ומרעננת ואם בגווני הריהוט, האקססוריז ואף הקירות או הטפטים המחפים אותם. יש להקפיד על מידתיות.

 

 הצבע של - 2017 הוא הירוק.  צילום: עמית גושר

 

האדריכלות שמה דגש על המטבח וחדרי הרחצה לכן המשטח יהיה החומר הנוסף המככב ב-2017. שיש דרמטי בגווני שחור, אפור, לבן.  עם אמירת חומר חזקה ושופעת. ככל שנוכחות ה"ורידים" בשיש גבוהה יותר, כך יותר טוב.

 

 

 שיש דרמטי בחדר הרחצה. צילום: עמית גושר

 

בתחום הריהוט נראה חדשנות והליכה למקומות אחרים. מזכיר מעט את הטרנד האוונגרדי בחלל הבית.

הבית מקבל מראה מעניין וצבעוני, הוא אינו "שטוח" ונקי, ישנן התרחשויות.

 

לכל חלל נגיעה מעניינת של צבע, או של רהוט. הדבר מאפשר לנו לצאת קצת מהקופסא ולשבור מעט את המוסכמות, במידתיות ומעט הומור!

 

  צילום: עמית גושר

 

  יוצאים מהקופסא ושוברים מוסכמות - ריהוט צבעוני  וחדשני.  צילום: עמית גרון